کوهورت آموزشی دانشگاه

Medical Sciences University of Mashhad

Longitudinal Evaluation of Achievement and Development Study

مدیریت ها


 کوهورت آموزشی با همکاری و حمایت‌های ارزشمند معاونت‌ها و مدیریت‌های مختلف که نقش کلیدی در تحقق اهداف ما داشته‌اند، تشکیل شده است.


کوهورت آموزشی از دیدگاه مدیران دانشگاه

در این ویدئو، مدیران دانشگاه به بحث و بررسی در مورد کوهورت آموزشی می‌پردازند و نظرات خود را درباره اهمیت و تاثیرات آن بر سیستم آموزشی ارائه می‌دهند. از چالش‌های پیش رو تا فرصت‌های نوین، این گفتگو نگاهی عمیق به نحوه تعامل دانشگاه با مفهوم کوهورت و تاثیر آن بر دانشجویان دارد.

لحظاتی با ما همراه باشید تا از دیدگاه‌های متفاوت و بینش‌های کلیدی تصمیم‌گیرندگان اصلی آگاه شوید.


کدام نقش دانشگاه در تربیت دانشجو محوری تر است: پژوهش، آموزش، بهداشت یا درمان؟


اجرای عملیاتی کدامیک از موارد فوق پیچیدگی ها و ناهمواری های بیشتری نسبت به سایرین دارد؟

شواهد علمی موجود در دنیا/کشور چقدر می‌توانند در اتخاذ راهبردهای صحیح در مدیریت کلان حوزه آموزش نقش داشته باشند؟

بستر موجود، تا چه حد امکان استفاده از شواهد علمی در سیاست گذاری های دانشگاه و کشور را فراهم می کند؟

آیا در حال حاضر فرهنگ ترجمان دانش و استفاده کاربردی از شواهد موجود در حوزه اموزش مهیاست؟

آیا رصد دانشجویان در طول تحصیل می‌تواند در رفع بخشی از چالش‌های موجود یا نقاط ضعف فعلی در حوزه آموزش کمک کننده باشد؟

با توجه به سوابق ارزنده حضرت عالی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، آیا در سطح کشور مطالعه‌ای با مفهوم کوهورت آموزشی (رصد چندبعدی دانشجویان در طول تحصیل) مشاهده نموده‌اید؟

آیا اطلاعات یا گزارش های کافی از سرنوشت شغلی فارغ التحصیلان در رشته های مختلف علوم پزشکی در دانشگاه یا کشور در دسترس است؟

به نظر شما اصلی ترین پیامدهای حاصل از اجرای طرح کوهورت آموزشی چیست و چه کاربردهایی می تواند برای دانشگاه داشته باشد؟

توصیه حضرت عالی/سرکارعالی به مسئولین فعلی دانشگاه برای پشتیبانی از اجرای کامل و دقیق طرح کوهورت آموزشی چیست؟